7 اقدامی که خانواده ها هنگام آموزش مجازی فرزندانشان باید انجام دهند

به گزارش مجله سرگرمی، چند روز دیگر مدارس کار خود را، در بعضی مناطق حضوری و در بعضی دیگر به شکل غیرحضوری آغاز می نمایند و باتوجه به شرایط کرونایی والدین باید برای فرزندانشان بستر یادگیری مناسبی را فراهم نمایند.

7 اقدامی که خانواده ها هنگام آموزش مجازی فرزندانشان باید انجام دهند

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، روز شروع مدارس سال جاری با سال های قبل تفاوت های زیادی دارد، اولا که کلاس های به جای اول مهر 15 شهریور شروع می شوند دوما که گروه زیادی از دانش آموزان به جای کلاس درس، آموزش خودشان را از پشت کامپیوتر یا صفحه گوشی شروع می نمایند.

آموزش وپرورش اعلام نموده است که مدارس به علت شیوع ویروس کرونا از دو هفته دیگر براساس شرایط بیماری در در مناطق مختلف به سه روش شروع به کار می نمایند.

در مناطق قرمز کلاس ها به شکل مجازی و تلویزیونی برگزار می شوند، در شرایط سفید که اکثرا در روستا ها و مناطق کم جمعیت هستند، کلاس ها به شکل حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد و در شرایط زرد هم کلاس ها به شکل تلفیقی از آنلاین و حضوری برگزار می گردد.

قطعا برگزاری کلاس ها به شکل آنلاین، محدودیت های زیادی برای یادگیری دانش آموزان به وجود می آورد. اما خانواده ها می توانند با فراهم کردن شرایط و انجام اقدامات بعضی از احتیاج های دانش آموزان را رفع نمایند.

از سویی تحقیقات نشان داده اند که در هنگام آموزش مجازی خانواده ها گاهی نقش معلم را می گیرند.

در اینجا نکاتی به شما معرفی می گردد تا فضای بهتری برای برگزاری کلاس های مجازی فرزندانتان فراهم کنید:

عوامل مزاحمت را کاهش دهید

براساس گزارش یواس ای تودی، مطالعه ای در سال 2016 نشان داده است که دانش آموزان معمولا 20درصد وفت خود را صرف فناوری های مختلف مثل موبایل می نمایند، در آموزش مجازی این رفتار می تواند شدیدتر باشد و سرزدن به فضای مجازی هنگام کلاس درس منجر به کاهش نمره های آن ها گردد.

شاید بهتر باشد که تا زمان انتها کار های مدرسه استفاده فرزندانتان را از این تجهیزات محدود کنید و تنها در وقت های استراحت به آن ها اجازه بدهید از این تجهیزات استفاده نمایند.

فضایی که دانش آموز در آن قرار گرفته است هم می تواند به مزاحمی برای کلاس های مجازی تبدیل گردد، برای همین بهتر است همان طور که عظیمسالان محلی خاص برای کار در خانه خود دارند، چنین فضایی هم برای فرزندانشان ایجاد نمایند.

براساس گزارش سیاتل تایمز پیشنهاد می گردد که یک جعبه ای مخصوص وسایل مدرسه فرزندانتان هم تهیه کنید.

وقت استراحت بیشتر

نگاه کردن به صفحات گوشی و کامپیوتر پیامد های ذهنی و جسمانی زیادی مثل افسردگی و چاقی به همراه دارد، به همین دلیل محتمل است که دانش آموزان نتوانند در وقت کامل کلاس حضور داشته باشند و شاید بعضی از آن ها نسبت به دیگران وقت استراحت بیشتری احتیاج داشته باشند.

لیندا کارلینگ محقق بخش آموزش دانشگاه جان هاپکینز در این رابطه به یواس تودی می گوید: ممکن است یک کودک بعد 5 تا 25 دقیقه فعالیت به استراحت احتیاج داشته باشد.

به همین دلیل اگر به فرزندانتان اجازه بدهید که قبل از شروع کلاس مجازیشان ورزش کند شاید تمرکز آن ها در یادگیری افزایش پیدا کند. همچنین ورزش کردن یکی از بهترین روش های کاهش استرس است.

همچنین می توانید کامپیوتر را روی یک محل با ارتفاع بالا قرار دهید تا بعضی مواقع فرزندتان به شکل ایستاده در کلاس شرکت کند.

برنامه ریزی کنید

همانطور که بار ها شنیده اید، برنامه داشتن می تواند به بهبود نمره دانش آموزان یاری کند، حالا در شرایطی که کلاس ها مجازی هستند، برنامه ریزی کردن کار سختی است.

برای شروع بهتر است برنامه شما شبیه همانی باشد که فرزندتان هنگام مدارس داشت، یعنی صبح بیدار گردد و همانطور که در کلاس های حضوری شرکت می کرد از خانه به یادگیری مجازی بپردازد.

برای دانش آموزان کوچکتر بهتر است در برنامه ای که طراحی کردید، کلاس ها را به چند قسمت تقسیم کنید. دانش آموزان عظیمتر معمولا می توانند برای یک وقت کامل درباره یک موضوع تمرکز نمایند.

اما مهم است در نظر داشته باشید که هر دانش آموزی منحصر به فرد است و این که برنامه خاص و مفید آن ها را پیدا کنید اهمیت فراوانی دارد.

به همین دلیل برنامه ای که برای فرزندتان طراحی کردید نباید خیلی سختگیرانه باشد و اگر هنگام اجرای آن او خسته و یا مضطرب شد، اجازه بدهید که کمی استراحت کنید.

همچنین برای بعضی دانش آموزان بهتر است که یک چک لیستی از کار های مدرسه شان طراحی گردد تا نسبت به وظایفشان در روز آگاهی داشته باشند.

فرزندتان را تشویق کنید

در روز های قرنطینه احتمالا فرزندتان نسبت به تشویق شدن از سمت معلم یا مشاور مدرسه دل تنگ می گردد، حالا شما باید این نقش را اجرا کنید.

ایجاد یک سیستم تشویق می تواند انگیزه دهنده باشد، به همین دلیل هنگامی که فرزندتان کاری را به اتمام رساند، او را تشویق کنید.

به همین دلیل برای بچه ها برچسب های تشویقتان را آماده کنید و حتی به عنوان تشویق وقت استراحت آن ها را افزایش دهید. برای تشویق عظیم تر هم می توانید زمان استفاده از تکنولوژی ها را افزایش دهید یا با آن ها فیلم ببینید.

منعطف باشید

اگر بعضی فعالیت ها و درس ها سخت هستند، کمی منعطف باشید و برنامه خود را تغییر بدهید تا به فرزندتان یاری کنید، بهتر است که برای چند درس یا موضوع مختلف برای یاری وقت بگذارید.

هنگامی هم که وقت ندارید، کودکتان را تشویق کنید تا کار های آسان تر را انجام بدهند. همچنین می توانید از معلم یاری بگیرید که بهترین کار برای دانش آموز انجام بگردد.

به فرزندتان یاری کنید با دوستانش در ارتباط باشد

مدرسه محلی بیشتر از درس خواندن برای فرزنداتن است، فضای مدرسه به آن ها یاری می نماید که با افراد دیگر در تماس باشند و مهارت های ارتباطی خود را تقویت نمایند. کارلینگ می گوید: دل بچه ها برای مدرسه، معلم ها و دوستانشان تنگ می گردد و در عین حال آن ها در حال زندگی با عدم قطعیت نسبت به آینده هستند.

این که به فرزندتان اجازه دهید به شکل مجازی با دوستانشان در ارتباط باشند شاید به پر شدن این فاصله یاری کند، البته این موضوع ارتباط زیادی به نحوه مدیریت کلاس مجازی توسط معلم دارد، اما شما هم می توانید به آن ها یاری کنید. برای مثال می توانید یک تماس ویدیویی روزانه بین فرزندتان و دوستانش ایجاد کنید.

با معلم در تماس باشید

سال تحصیلی جدید را با ارتباط برقرار کردن با معلم فرزندتان شروع کنید، چراکه آن ها می توانند به شما در سختی های انجام کار های مدرسه یاری نمایند. کارلینگ می گوید: معلم ها می توانند به ما بیش از حدی که فکر می کنیم یاری نمایند، در جا هایی که مسئله ای پیش بیاید و دانش آموز نتواند تکلیفش را انجام بدهد، در کلاس شرکت کند یا ... حتما از آن ها یاری بگیرید.

در فضای آموزش مجازی، عدم ارتباط با خانواده می تواند برای معلم چالش های مختلفی ایجاد کند، پس حتما در صورت بروز مسئله ای در کار های مدرسه با معلم ارتباط برقرار کنید.

منبع: خبر آنلاین

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا و مکزیک

russiaro.ir: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107922

به "7 اقدامی که خانواده ها هنگام آموزش مجازی فرزندانشان باید انجام دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اقدامی که خانواده ها هنگام آموزش مجازی فرزندانشان باید انجام دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید