گونه های جدید جانوری در اقیانوس آرام

به گزارش مجله سرگرمی، به گفته مدیر پارک ملی گالاپاگوس در میان این گونه ها 14 نوع مرجان، یک نوع ستاره دریایی، یازده نوع اسفنج و چهار نوع سخت پوست دیده می گردد که تا کنون ناشناخته بودند.

گونه های جدید جانوری در اقیانوس آرام

جزایر آتشفشانی و بکر گالاپاگوس اهمیت بسیاری برای پژوهشگران دارد. آن ها گونه های جدیدی از سخت پوستان، اسفنج ها و نوعی ستاره دریایی عجیب و غریب در آب های عمیق اطراف این مجمع الجزایر در اقیانوس آرام پیدا کردند.

یک تیم بین المللی از پژوهشگران زیست دریایی 30 گونه جاندار تا کنون ناشناخته در آب های عمیق جزایر گالاپاگوس کشف نموده است. به گفته مدیر پارک ملی گالاپاگوس در میان این گونه ها 14 نوع مرجان، یک نوع ستاره دریایی، یازده نوع اسفنج و چهار نوع سخت پوست دیده می گردد که تا کنون ناشناخته بودند.

پژوهشگران بنیاد چارلز داروین با همکاری بنیاد تحقیقات اقیانوسی پس از کاوش در آب های اطراف این مجمع الجزایر تا عمق سه هزار و 400 متری، این جانداران را کشف نموده اند. جزایر گالاپاگوس درحدو یک هزار کیلومتری غرب اکوادور بیشترین گونه های بومی گیاهی و جانوری دنیا را در خود جای داده اند. بعضی از این گونه ها هیچ جای دیگری یافت نمی شوند.

این مجمع الجزایر که شامل 18 جزیره کوچک و عظیم است، از سال 1979 در فهرست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است و دربرگیرنده یک پارک ملی و یک منطقه محافظت شده دریایی است. بازدید از این جزایر و گونه های حیوانی بی نظیر ساکن آن ها در سال 1835 دانشمند انگلیسی، چارلز داروین را شگفت زده کرد.

نمونه برداری های داروین از این جزایر در سفر دریایی او بر عرشه کشتی بریتانیائی بیگل که متعلق به نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا بود، الهام بخش نظریه مشهور او یعنی نظریه تکامل بر اساس انتخاب طبیعی بود.

منبع: دویچه وله

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا و مکزیک

russiaro.ir: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: فرادید
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107287

به "گونه های جدید جانوری در اقیانوس آرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گونه های جدید جانوری در اقیانوس آرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید