کالری سوزی و کنترل وزن با دوچرخه سواری: درسی از تور دو فرانس

به گزارش مجله سرگرمی، تور دو فرانس، معتبرترین مسابقه دوچرخه سواری جاده جهان، نمونه ای از فعالیت بدنی شدید و کالری سوزی فوق العاده است. با این حال، کنترل وزن و تناسب اندام، نیازمند تعادل بین کالری دریافتی و مصرفی است. این مقاله، با نگاهی به کالری سوزی با دوچرخه سواری در تور دو فرانس، به اهمیت تعدیل کالری های دریافتی برای کاهش وزن می پردازد.

کالری سوزی و کنترل وزن با دوچرخه سواری: درسی از تور دو فرانس

برای مطالعه بیشتر با datapad.ir: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.

واقعا یک دوچرخه سوار حرفه ای تور دو فرانس چقدر کالری می سوزاند؟ اما همچنان کاهش وزن از آشپزخانه شروع می شود!

تور دو فرانس معتبرترین مسابقه دوچرخه سواری جاده دنیاست، بسیار چالشی و سخت است و به گمانم اگر قرار باشد، یک ورزش رقابتی کالری سوز انتخاب کنیم، بهتر از تور دو فرانس را نتوانیم پیدا کنیم.

در یک پست جالب انرژی لازم برای انجام مراحل تور دو فرانس برابر با 210 بیگ مک برآورد شده است. بیگ مک، همان طور که می دانید ساندویچ شاخص مک دونالد است که حدود 540 کیلوکالری انرژی دارد.

ورزشکارانی که همه مراحل تور دو فرانس را به پایان می برند 120 هزار کالری می سوازنند، معادل 6 هزار کالری برای هر مرحله. البته در مراحه سخت کوهستان اندازه مصرف انرژی به 8 هزار کالری هم می رسد!

حالا جالب است بدانید که از آن سو ما چقدر راحت می توانیم کالری به بدن برسانیم. مثلا هر قاشق غذاخوری از باقلا پلوی ساده حدود 40 کیلوکالری انرژی دارد و هر قاشق غذاخوری از خورش فسنجان 45 کیلوکالری انرژی نهفته است.

اگر یک بشقاب فسنجان را فقط 20 قاشق حساب کنیم و سه قاشق از خورش را با 10 قاشق برنج بخورید، حدود 350 کیلوکالری وارد بدن تان کرده اید. تازه باید توجه کنید که بشقاب خیلی ها از 20 قاشق بیشتر است!

کالا با توجه به عادات ایرانی، به نظر می رسد که یک ناهار دلچسب برای ما با مخلفات کمتر از 1000 کیلوکالری انرژی نداشته باشد.

غرض اینکه دریافت انرژی از صبح تا شب بسیار ساده است و سوزاندن روزانه انرژی مازاد، حتی اگر وقت و انگیزه داشته باشیم، کاری ساده ای نیست.

پس کار منطقی تر، تعدیل کالری های دریافتی است. مگر اینکه بخواهید برای اینکه تناسب اندامتان به هم نخورد، اصلا تغییری در کالری دریافتی نداشته باشید و به انداهز ورزشکاران تور دو فرانس فعال باشید!

نکات تکمیلی

تور دو فرانس به عنوان یکی از سخت ترین و چالش برانگیزترین رویدادهای ورزشی جهان شناخته می شود. دوچرخه سواران حرفه ای در طول سه هفته رقابت، حدود 120 هزار کیلوکالری انرژی می سوزانند، که برابر با 210 ساندویچ بیگ مک است. این میزان کالری سوزی در مراحل کوهستانی حتی به 8 هزار کیلوکالری در روز می رسد.

با این حال، دریافت کالری از طریق غذاهای معمولی بسیار ساده تر از سوزاندن آنهاست. به عنوان مثال، یک بشقاب معمولی خورش فسنجان با برنج، حدود 1000 کیلوکالری انرژی دارد. این در حالی است که برای سوزاندن این میزان انرژی، یک فرد معمولی باید چندین ساعت ورزش سنگین انجام دهد.

با توجه به عادات غذایی ایرانیان، دریافت کالری بیش از نیاز روزانه بدن، امری رایج است. بنابراین، برای کنترل وزن و کاهش آن، تعدیل کالری های دریافتی از طریق رژیم غذایی، گام اصلی و منطقی به نظر می رسد. مگر اینکه فرد بخواهد با فعالیت بدنی شدید و مداوم در حد ورزشکاران تور دو فرانس، کالری های اضافی را بسوزاند.

سخن پایانی

درس اصلی از کالری سوزی باورنکردنی در تور دو فرانس این است که کنترل وزن و تناسب اندام، بیشتر از آنکه به فعالیت بدنی شدید وابسته باشد، به مدیریت کالری های دریافتی از طریق رژیم غذایی بستگی دارد. بنابراین، برای داشتن اندامی متناسب و سالم، هوشمندانه تر آن است که در وهله اول، بر کاهش کالری های دریافتی تمرکز کنیم.

انتشار: 13 فروردین 1403 بروزرسانی: 13 فروردین 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 150747

به "کالری سوزی و کنترل وزن با دوچرخه سواری: درسی از تور دو فرانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالری سوزی و کنترل وزن با دوچرخه سواری: درسی از تور دو فرانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید