مومنی شریف: دغدغه سرباز سبک زندگی است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس حوزه هنری گفت: شخصیت های سرباز سیاه و سفید نیستند بلکه قضاوت در باره آن ها متفاوت است و بینندگان را به اظهار نظر و قضاوت های متفاوت وا می دارد و در نتیجه می آموزد چگونه باید تصمیم درست گرفت.

مومنی شریف: دغدغه سرباز سبک زندگی است

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری درباره مجموعه سرباز یادداشتی نوشته که متن کامل آن را در ادامه می خوانید:

یکی از دغدغه های همیشگی مراکز فرهنگی مهم و صدا و سیما فراوری محصولات نمایشی باکیفیت در راستای اهداف متعالی بوده است. اهدافی که سال های بسیار بهترین افراد برای آن بیشترین زحمات را متقبل شده و چه بسا زندگی و جان عزیز خود را در این جهت فدا نموده اند. انعکاس هنرمندانه این اهداف بلند برای تاثیر در روش زندگی مردم از جمله کار های مهم و البته خطیر مراکز فراوری فرهنگی بوده است.

سریال های تلویزیونی همواره از پرمخاطب ترین و موثرترین قالب های آگاهی بخشی در ارتباط با روش زندگی مومنانه بوده و هست. اگرچه به نظر می رسد تا به امروز عدد فراوری چنین کار هایی اندک بوده، اما کسانیکه سررشته ای از فراوری محصولات هنری دارند میدانند که انجام چنین کار هایی به دلایل گوناگون تا چه میزان سخت و گاهی طاقت فرساست.

سریال سرباز که این روز ها از شبکه سه در حال پخش است از جمله این کارهاست. کاری متفاوت و به اعتقاد نگارنده با عیاری بالاتر از سریال های رایج و معمول. مجموعه ای که ساختش حتما راحت نبوده و سازنده اش به سبک و سیاق داستان های مدرن به لایه هایی از شخصیت انسان نقب زده است که معمولاً از آن ها غفلت می شود. مجموعه نمایشی ای که به نظرم توانسته پیغام خود را در باب آنچه که ما از سبک زندگی درست می شناسیم آرام و زیرپوستی منتقل کند. چه بسا می توان دنیا این سریال را به دنیا زندگی متدینانه نزدیکتر دانست. به خصوص در قسمت های اول و مقایسه پنهان دو خانواده یحیی و یلدا.

شخصیت های سرباز سیاه و سفید نیستند بلکه قضاوت در باره آن ها متفاوت است و بینندگان را به اظهار نظر و قضاوت های متفاوت وا می دارد و در نتیجه می آموزد چگونه باید تصمیم درست گرفت.

معتقدم سریال شخصیت پردازی های مناسبی دارد و سواد بصری بیننده را ارتقاء می دهد اگرچه ذائقه ببیننده امروزی ممکن است عادت به این سریال های کند و بطئی که مبتنی بر شخصیت است تا حادثه، نداشته باشد، اما اگر از این زاویه به این اثر نگاه شود و از آن حمایت شود و در ادامه فرایند اشکالات آن نیز رفع شود و بر جاذبه های آن افزوده شود، تجربه ارزشمندی برای گروه های نمایشی پیغامدار و صاحبان حرف های جدی خواهد بود. بعلاوه اینکه این فرایند می تواند روی سینمای کشور هم تاثیر مثبتی بگذارد. سینمایی که فیلم های جدی و نجیب در آن مهجورند و بازار کار های سخیف و متجاوزان از هنجار ها و ارزش های جامعه گرم.

حتما نقد هایی به این اثر وارد است، اما سابقه گروه سازنده این مجموعه در آثار قبلی خود مانند شرایط سفید و چند فیلم سینمایی محترم، نشان می دهد آنان در ساختن کار های جذاب سرگرم کننده و البته ارزشمند، ناتوان نیستند اگر روایت متفاوتی را در این اثر انتخاب نموده اند دغدغه های ارزشمند و آرزو های شیرین دارند و به احترام این دغدغه ها و به امید رسیدن به این آرزو ها می توان از آن کاستی ها گذشت.

به هر حال حیفم آمد این چند جمله را درباره این سریال ارزشمند ننویسم و تشکر خودم را از مدیریت سازمان صدا و سیما به خاطر اعتماد به تجربه جدید اعلام نکنم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا و مکزیک

russiaro.ir: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 95365

به "مومنی شریف: دغدغه سرباز سبک زندگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مومنی شریف: دغدغه سرباز سبک زندگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید