خبرنگاران 8 معدن غیرفعال در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت

به گزارش مجله سرگرمی، شهرکرد- خبرنگاران- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، فعال سازی معادن غیرفعال را از رویکردهای مهم سالجاری این سازمان برشمرد و گفت: به همین دلیل تا به امروز هشت معدن غیرفعال در استان به چرخه تولید بازگشته است.

خبرنگاران 8 معدن غیرفعال در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت

مهرداد قاسمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: تلاش شده تا با دعوت از بهره برداران معادن استان و برگزاری نشست های مشترک برای رفع مسائل معادن غیرفعال در استان، چاره اندیشی شود که تا به امروز گام های خوبی در این خصوص برداشته شده است.

وی افزود: به همین دلیل در سالجاری تعداد معادن استان از 90 واحد به 98 معدن افزایش یافته و تولیدات معدنی استان با افزایش هفت درصدی به بیش از یک میلیون و 300 هزار تن رسیده است.

قاسمی با بیان اینکه در 99 درصد استان اکتشافات مقدماتی انجام گرفته است، شرح داد: در مناطق شمالی استان بیشترین سطح اکتشاف، فلزات پایه بوده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از مطالعه 500 کیلومترمربع از شهرستان های سامان و بن در سالجاری خبر داد و گفت: 6 محدوده امیدبخش فلزات پایه از جمله طلا، نقره، آهن، مس و منگنز شناسایی شده است.

قاسمی مهمترین معادن فعال در استان را مربوط به سنگ های تزیینی و لاشه گفت و افزود: خاک نسوز از دیگر تولیدات مهم معدنی استان که به هشت استان کشور ارسال می شود.

به گزارش خبرنگاران، درآمد سالانه بخش معادن چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل 35 درصد معادل 12 میلیارد ریال افزایش یافته است.

671 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معدن این استان انجام گرفته و برای بیش از 800 نفر اشتغالزایی شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا و مکزیک

russiaro.ir: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108141

به "خبرنگاران 8 معدن غیرفعال در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 8 معدن غیرفعال در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید