خبرنگاران استاندار کرمانشاه: با هیات های عزاداری خطرآفرین برخورد می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، کرمانشاه- خبرنگاران- استاندار کرمانشاه توضیح داد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا با هیات های عزاداری که سلامت مردم را تهدید نمایند و برای مردم خطرآفرین باشند، برخورد می گردد.

خبرنگاران استاندار کرمانشاه: با هیات های عزاداری خطرآفرین برخورد می گردد

هوشنگ بازوند روز یکشنبه (یکم شهریور ماه) در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهارداشت: پروتکل های بهداشتی باید در آیین های عزاداری بادقت رعایت گردد.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی یک قانون است، اضافه نمود: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا عزاداری باید تنها در فصای باز باشد و پذیرایی در مساجد و مکان های سربسته ممنوع است.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: در صورتی که پروتکل های بهداشتی در آیین های عزاداری رعایت نگردد امکان دارد که با یک شرایط بحرانی در رابطه با شیوع بیماری کرونا روبه رو شویم.

بازوند گفت: براساس گزارش هایی که به دست ما رسیده است عمده هیات های مذهبی سطح استان پروتکل های بهداشتی را رعایت می نمایند اما کماکان بعضی از هیات ها هستند که به این موضوع بی توجه هستند.

وی اضافه نمود: تذکرهای لازم به این هیات ها داده شده است و در صورتی که پروتکل ها رعایت نگردد با آنان برخورد خواهد شد.

استاندار کرمانشاه تاکید نمود: اگر هیاتی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند و منجر به انتقال ویروس گردد، مسوولیت قانونی با مدیران آن خواهد بود و باید در این زمینه جوابگو باشند.

بازوند گفت: به طور قطع ائمه معصوم و سید و سالار شهدا نیز راضی به برگزاری مراسم عزا در شرایطی که سلامت مردم در خطر باشد، نیستند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن تبریک روز پزشک و تقدیر از زحمات کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا، اظهارداشت: شرایط ما در رابطه با شیوع بیماری کرونا مطلوب نیست و در صورتی که مردم رعایت ننمایند با مشکل روبه رو می شویم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سیستم تاکسی رانی و اتوبوس رانی شهر کرمانشاه پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند، ادامه داد: هشدارهای لازم در این زمینه به شهرداری داده شده است.

بازوند یادآور شد: در نشست امروز مجتمع های فرهنگی و ورزشی برای بازگشایی تقاضا داده بودند از این رو قرار شد در کمیته سیاسی و اجتماعی موضوع مورد آنالیز قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین از کمیته امداد و بهزیستی خواستیم که برای تقسیم موادغذایی به شکلی برنامه ریزی کند تا از ادحام در فروشگاه ها جلوگیری و این یاری ها درب منازل توزیع گردد.

استاندار کرمانشاه به برگزاری نمایشگاه های تخصصی اشاره نمود و گفت: این نمایشگاه ها با رعایت پروتکل ها می توانند به کار خود ادامه دهند.

بازوند گفت: براساس مصوبه نشست امروز کارمندان دستگاه های دولتی در صورتی که جز گروه های پرخطر هستند می توانند با تایید مدیرکل به صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 354 هزار و 764 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 112 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 20 هزار و 376 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز آدینه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور اعلام کرد: از دیروز تا امروز 31 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 206 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 71 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 354 هزار و 764 نفر رسیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا و مکزیک

russiaro.ir: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 106202

به "خبرنگاران استاندار کرمانشاه: با هیات های عزاداری خطرآفرین برخورد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار کرمانشاه: با هیات های عزاداری خطرآفرین برخورد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید