اختصاص 200میلیون ریال برای مرمت قلعه کنجانچم ایلام

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از مرمت قلعه کنجانچم در شهرستان مهران با اعتبارات ملی اطلاع داد.

اختصاص 200میلیون ریال برای مرمت قلعه کنجانچم ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: قلعه کنجانچم در شهرستان مهران با اختصاص 200میلیون ریال از محل اعتبارات ملی مرمت می گردد.

او اضافه نمود: تسطیح و رگلاژ و خاکبرداری محوطه در اضلاع غربی و جنوبی قلعه با وسایل مکانیکی - تهیه و نصب دو عدد حفاظ فلزی ترانس برق 50 کیلو وات برق با قوطی 4*6 همراه با پر کردن پروفیلها با ملات سیمان و مورد تایید کارشناسان اداره برق و هماهنگی در اجرا و با رنگ آمیزی کوره ای پروفیلها - ایزوگام اطراف ناودانها و عایق کاری پشت بام از جمله خدمات عملیاتی است که روی این قلعه انجام خواهد گرفت.

شنبه زاده از دیگر عملیات مرمت قلعه کنجانچم به تخریب بخش های آسیب دیده آجر فرش پشت بام مرمت مجدد آن همراه با بند کشی و تهیه و حمل شن رودخانه ای به داخل باغچه ها و مکانهای مورد احتیاج همراه با پخش و تسطیح نیز اشاره نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام توضیح داد: قلعه کنجانچم در 15 کیلومتری شمال شهر مهران و در جاده ایلام- مهران در جهت راه کربلا واقع شده است. این قلعه در سال 1326 هجری قمری بنا به دستور غلامرضاخان ابوقداره؛ آخرین والی ایلام و به عنوان قلعه زمستانی والی ساخته شده و دارای اتاق های مرتبط به هم، حمام، برج نگهبانی و قسمت مسکونی و دیوانخانه است.

او گفت: این اثر در تاریخ 22 تیر 1379 با شماره ثبت 2743 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا و مکزیک

russiaro.ir: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39765

به "اختصاص 200میلیون ریال برای مرمت قلعه کنجانچم ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 200میلیون ریال برای مرمت قلعه کنجانچم ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید