اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE، واگذاری باند فرکانسی به 5G

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، نسترن محسنی در توئیتر با بیان اینکه بسیاری از کشورها، واگذاری باند فرکانسی 3.5 گیگاهرتز را برای توسعه نسل پنجم ارتباطات سیار (5G) شروع کردند، گفت: اتمام اعتبار پروانه های نسل چهارم ارتباطات ثابت (TD-LTE) در انتهای امسال و تصمیم گیری برای واگذاری بهینه این باند فرکانس طلایی که امکان سرعت دریافت توسعه 5G در کشور را فراهم می نماید در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت جدی در دست آنالیز است.

اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE، واگذاری باند فرکانسی به 5G

وی با اشاره به پیش بینی ها از اقتصاد 12 تریلیون دلاری مبتنی بر فناوری 5G تا سال 2035 و سهم کشور ما از این اقتصاد گفت: اینکه کدام صنعت در بهره گیری از 5G در کشور، در صدر قرار می گیرد، جای درنگ دارد. ارتباطات، سرگرمی، آموزش، ماینینگ، حمل و نقل و ساخت و ساز و سایر صنایع، تا سال 2035 می توانند این اقتصاد را رقم بزنند.

وی با اشاره به 10 صنعت اول بهره مند از فناوری 5G و پتانسیل 700 میلیارد دلاری منبعث از توسعه 5G در حوزه B2B که ضرورت تامل و درنگ در این خصوص را در کشور لازم می نماید، گفت: امیدواریم با نقشی که وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد بتوان سریع تر صنایع و بخش های دیگر را با ارزش اضافه نموده ناشی از 5G آشناتر کرد.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه 5G بستر تحقق فناوری های نوینی چون اینترنت اشیا و واقعیت اضافه نموده خواهد بود، اضافه نمود: با این فناوری می توان به کاربردهایی مانند خودروی خودران دست یافت.

محسنی با اشاره به اینکه ارزش مالی حاصل از 5G تا سال 2026 در بخشهای مختلف، 1.3 تریلیون دلار پیش بینی شده است، در مورد مباحث فراهم سازی ورود این فناوری به کشور و سهم گیری ایران از این ارزش مالی گفت: شکل گیری موثر زیست بوم 5G و بهره برداری حداکثری از این اکوسیستم، نیازمند آمادگی و حضور همه بخش های توسعه دهنده و بهره بردار از این بستر ارتباطی جدید است.

وی با طرح این سوال که آیا برای توسعه و بهره برداری کامل از این بستر آماده ایم و سطح آمادگی هریک از بخش ها چه میزان است، اضافه نمود: به تجمیع آرا و استفاده از نظرات تخصصی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اعتقاد داریم و کماکان تا 15 اسفندماه جاری منتظر نقطه نظرات ارزشمند صاحبنظران در مورد تدوین نقشه راه 5G هستیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا و مکزیک

russiaro.ir: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74393

به "اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE، واگذاری باند فرکانسی به 5G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE، واگذاری باند فرکانسی به 5G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید